Wciąż doskonały, a do tego jeszcze bardziej nowoczesny! Nowy Seat Ateca przyciąga wzrok przechodniów, a kierowcom daje maksimum satysfakcji z jazdy. Przyjrzyjmy się bliżej Seatowi Ateca po liftingu.
Premiera Seata Ateca w 2016 r. zaliczana była do najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych roku. Oto pojawił się na rynku najbardziej wyczekiwany SUV z najpopularniejszego segmentu. Już wtedy przestronne wnętrze zachęcało do długich podróży, a kompaktowe wymiary zewnętrzne były obietnicą zwinnego przemieszczania się po zakorkowanych europejskich metropoliach. Na obietnicy sukcesu jednak się nie skończyło, co potwierdziły imponujące wyniki sprzedażowe nowego Seata Ateca. Od rozpoczęcia sprzedano już bowiem ponad 300 tys. egzemplarzy. Wynik nie powinien dziwić już po pierwszym spojrzeniu na to wyjątkowe auto. Sportowa, zadziorna sylwetka urzekła tysiące kierowców na całym świecie. Mimo to przyszedł czas na zmiany. Choć trudno jest poprawiać ideał, inżynierowie i projektanci Seata postanowili dać kierowcom jeszcze więcej.
Liczba nowych rozwiązań, które trafiły na pokład nowego Seata Ateca, kojarzy się bardziej z wprowadzeniem nowego modelu, a nie jedynie liftingiem. Tym bardziej że nowinki dotyczą przede wszystkim tak ważnych dziedzin, jak bezpieczeństwo. Nowy Seat Ateca wyposażony jest teraz między innymi w system ochrony pasażerów Pre-Crash. To przełomowe rozwiązanie, które ratuje podróżujących autem w momencie, w którym na skutek różnych zdarzeń nie da się już uniknąć wypadku. W sytuacji, która wydaje się wręcz beznadziejna, a kierowca traci panowanie nad pojazdem, samochód sam przejmuje kontrolę nad bezpieczeństwem i przygotowuje się do zminimalizowania skutków zderzenia. W automatyczny sposób napinają się pasy bezpieczeństwa, domykają się okna oraz rozsuwany dach. Ten sam system sprawia, że już chwilę po zderzeniu pasy rozluźniają się, umożliwiając tym samym łatwiejsze opuszczenie pojazdu. Na pokładzie nowego Seata Ateca znalazł się także system monitorowania martwego pola w lusterku, jak również Exit Asist, który zatrzyma auto, gdy kierowca podczas cofania nie zauważy przeszkody poruszającej się w poprzek toru jazdy. To oczywiście jeszcze nie wszystko. Wśród wielu opcji znaleźć można bowiem także asystenta, który ułatwi parkowanie auta z przyczepą. Kto choć raz próbował dokonać tego bez wsparcia elektronicznego przyjaciela, wie jak to zadanie jest trudne do wykonania. Dzięki tym i wielu innym rozwiązaniom Seat Ateca jest jednym z najbardziej bezpiecznych aut w swojej klasie. Jest też z pewnością jednym z najbardziej nowoczesnych i komfortowych.
Już na pierwszy rzut oka widać, że i tu zaszły poważne zmiany. Uwagę zwraca szczególnie okazałych rozmiarów wyświetlacz umiejscowiony w środkowej konsoli. Teraz zdecydowanie łatwiej odnajdywać interesujące funkcje i to nie tylko za sprawą jego wielkości. O prawdziwej wielkości nowego kolorowego wyświetlacza świadczy to, że teraz można komunikować się z nim przy pomocy gestów, a nawet komend głosowych. Dzięki innemu udogodnieniu nazywanemu eCall auto łatwo skontaktuje się z odpowiednimi służbami ratunkowymi, np. w razie wypadku.
Projektanci z Hiszpanii nie byliby jednak sobą, gdyby ograniczyli się jedynie do elektroniki i systemów bezpieczeństwa. Seat to przede wszystkim design podkreślający południowe pochodzenie samochodu. I faktycznie. Nowy Seat Ateca jest jeszcze bardziej zadziorny za sprawą idealnie wpisujących się w DNA marki reflektorów FULL LED. W aucie także zderzaki zmieniono na bardziej sportowe. Jeśli dla kogoś to nadal zbyt mało, warto przyjrzeć się nowej wersji Xperience. Czarne wstawki na nadkolach oraz zderzakach nie pozostawiają złudzeń. To zdecydowanie najbardziej off-roadowa wersja znanej wszystkim, ale jednak znacząco odmienionej Ateki. Teraz bardziej niż kiedykolwiek wcześniej warto się jej przyjrzeć z bliska.