SUV-y z oferty SEAT-a - poznaj je bliżej

28-05-2020 12:39

Nowy Seat Arona to najmniejszy z gamy SUV-ów z logo Seata. Najmniejszy nie znaczy w tym przypadku ciasny. Seat Arona, który swą nazwę zaczerpnął od kojarzącej się z wypoczynkiem miejscowości na Teneryfie, faktycznie pozwala na komfortową jazdę, która z pewnością nie będzie miała nic wspólnego z ciężką pracą.

Nowy Seat Arona – idealny SUV do miasta

Nowy Seat Arona powstał na bazie tej samej płyty podłogowej, której używa się do produkcji Seat Ibiza. Mimo to Seat Arona jest aż o 8 cm dłuższy i o 11 cm wyższy. Czy ma to wpływ na wielkość wnętrza auta? Zdecydowanie! Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie. Jest tu znacznie więcej miejsca niż w miejskiej Ibizie. Nie zabraknie go pasażerom, nawet jeśli kierowca odsunie swój fotel od kierownicy na maksymalną odległość. To auto w środku wydaje się większe niż na zewnątrz. Dzięki kompaktowym rozmiarom hiszpański SUV jest idealnym partnerem do jazdy w ruchu miejskim. Wysoka pozycja za kierownicą znacząco poprawia widoczność. Doceniamy to, włączając się do ruchu z podporządkowanej i zastawionej samochodami ulicy. Czy coś nadjeżdża, zobaczymy ponad dachami innych, niższych samochodów. Podwyższone zawieszenie oznacza też, że Seatem Arona zaparkujemy nawet tam, gdzie miejsca postojowego strzeże ponadnormatywnie wysoki krawężnik. Seat Arona dzięki swojej zwrotności nie będzie też sprawiał najmniejszych kłopotów podczas manewrowania na ciasnym parkingu w centrum handlowym.

Pojemny i mocny

Wybierając się nowym Seatem Arona na zakupy, nie będziemy musieli ograniczać się tylko do najpotrzebniejszych produktów. Miejski SUV Seata ma bowiem bagażnik, który podobnie jak i wnętrze zaskakuje przestrzenią. Jego pojemność wynosi aż 400 litrów. To naprawdę dużo jak na tej klasy auto. Jakimi zaletami cechuje się nadwozie nowego Seata Arona już wiemy, ale co kryje się pod maską hiszpańskiego bestsellera?W podstawowej, a więc i najtańszej wersji wyposażeniowej znajdziemy litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy. Niech jednak nie zwiedzie nas niewielka pojemność. Arona wyposażona w taki właśnie motor oferuje aż 95 koni mechanicznych mocy. Na stosunkowo niewielkie i lekkie auto to naprawdę wystarczająco, by zapewnić dynamiczną jazdę. Dla wszystkich oczekujących nieco bardziej sportowych emocji przygotowano jeszcze 115-konną wersję tego silnika oraz 150-konną benzynową jednostkę napędową o mocy 150 KM. W ofercie Seata znajdziemy także i nieco większy model.

Nowy Seat Ateca, czyli SUV na sportowo

Nowy Seat Ateca to zdecydowanie ważna propozycja w kategorii aut rodzinnych. Auto, choć zaczerpnęło swą nazwę od spokojnej okolicy w Aragonii, wcale do nudnych nie należy. Zwłaszcza gdy zdecydujemy się na usportowioną wersję FR ze 190-konnym silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów. Ta jednostka napędowa współpracuje z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią DSG, która przekazuje napęd na cztery koła. Nowy Seat Ateca gwarantuje naprawdę sportowe emocje. Pierwszą „setkę” na liczniku auto osiąga już po niespełna ośmiu sekundach, a jego prędkość maksymalna to aż 212 km/h.Wersja FR to jednak nie tylko zaskakująco dobra dynamika. To także bogata konfiguracja wyposażenia Seata Ateca. Znajdziemy w nim lepsze, bardziej kubełkowe sportowe fotele czy większe 19-calowe obręcze kół. Na słowa pochwały zasługuje także zawieszenie DCC. Pozwala ono na wybór charakterystyki tłumienia nierówności. W sportowym trybie auto będzie sztywniejsze, ale za to będzie dużo lepiej zachowywać się w zakrętach, sunąc po nich niczym po szynach. Na autostradzie można zaś korzystać z bardziej komfortowego trybu, dzięki któremu auto nie pozwoli byśmy odczuwali nierówności drogi. Na pokładzie nowego Seata Ateca znajdziemy także zaawansowane systemy, m.in. adaptacyjny tempomat, który, odczytując informacje ze znaków drogowych, samoczynnie dostosowuje prędkość do obowiązujących ograniczeń.